Milli Məclisə seçkilər – 2020
MƏRKƏZİ SEÇKİ KOMİSSİYASININ
HESABATI
Milli Məclisə seçkilər – 2020
www.msk.gov.az
www.cec.gov.az
www.infocenter.gov.az
Bütövlükdə
seçkilərin milli qanunvericiliyə və müasir beynəlxalq normalara uyğun yüksək
səviyyədə hazırlanıb keçirilməsi üçün reallaşdırılan çoxsaylı genişmiqyaslı
layihələr olduqca mühüm əhəmiyyətə malik idi.
Seçici siyahılarının dəqiqləşdirilməsi
Seçkilərdə
mühüm əhəmiyyət kəsb etdiyini nəzərə alaraq, Seçki Məcəlləsinin tələblərinə əsasən
MSK seçici siyahılarının dəqiqləşdirilməsinə ciddi diqqət yetirdi. Ölkə üzrə
aşağı seçki komissiyalarının otuz mindən artıq üzvünün cəlb olunduğu və müvafiq
qurumlarla sıx əməkdaşlıq şəraitində həyata keçirilən kifayət qədər böyük
miqyaslı və əhatəli iş nəticəsində seçici siyahıları dəqiqləşdirildikdən sonra
keyfiyyətlə tərtib və çap edilərək qanunvericilikdə nəzərdə tutulan müddətdə
aşağı seçki komissiyalarına çatdırıldı, seçki məntəqələrində asılmaqla, eləcə də
MSK-nın rəsmi internet səhifəsində yerləşdirilməklə seçicilərə və şəffaflığın təmin
olunması məqsədilə geniş ictimaiyyətə təqdim edildi.
Dəqiqləşdirmə
prosesinə seçicilərin fəal cəlb olunması və görülən işlərin keyfiyyətinin daha
da artırılması məqsədi ilə müxtəlif vasitələrlə intensiv təşviqat kampaniyası
gerçəkləşdirildi, bu istiqamətdə KİV və sosial şəbəkələrin imkanlarından geniş
istifadə olundu. Belə ki, adların seçici siyahılarında yoxlanılması ilə bağlı
MSK tərəfindən hazırlanan geniş tirajlı böyük ölçülü məlumatlandırma plakatları
bütün ölkə ərazisinə yayılaraq əhalinin xüsusilə sıx məskunlaşdığı yerlərdə və
çoxsaylı məlumat lövhələrində yerləşdirildi. Seçici siyahılarının dəqiqləşdirilməsi
ilə bağlı MSK-nın hazırladığı video və audio çarxlar televiziya və radio
kanalları vasitəsilə yayımlanmaqla, eləcə də Komissiyanın rəsmi internet səhifəsində
və sosial şəbəkələrdə yerləşdirilməklə mütəmadi şəkildə nümayiş etdirildi.
Siyahıların
dəqiqləşdirilməsi prosesində seçicilərin aktiv iştirakı və marağı, habelə
MSK-nın qaynar xətti və internet səhifəsindəki onlayn müraciət imkanı məlumatların
hərtərəfli yoxlanılması və dəqiqləşdirilməsinə şərait yaratdı. Bununla yanaşı,
müasir texnologiyalardan və texniki imkanları daha da təkmilləşdirilən xüsusi
proqram təminatlarından geniş istifadə seçici siyahılarının effektiv
hazırlanması, standartlara uyğun tərtib və çap olunması üçün görülən işlərin səmərəliliyini
daha da yüksəltdi.
Seçici
siyahıları da daxil olmaqla, seçki məsələləri ilə əlaqədar daimi fəaliyyət göstərən
və seçki subyektlərinin etibarlı məlumat mənbəyinə çevrilən 115 nömrəli qaynar
xəttə və internet səhifəsindəki elektron qaynar xətlərə daxil olan bütün müraciətlərə
MSK tərəfindən operativ reaksiya verilərək lazımi tədbirlər görüldü.
Ölkə ərazisində
məskunlaşan məcburi köçkünlərin, demək olar ki, respublikanın bütün ərazilərinə
səpələnməsi onların səsverməsinin təşkilini nə qədər çətinləşdirsə də, sərf
edilən böyük zəhmət və gərgin əmək sayəsində bu qəbildən olan vətəndaşların da
səsvermə hüquqlarının təmin edilməsi üçün lazımi şərait yaradıldı. Məcburi
köçkün seçicilər müxtəlif regionlarda onlar üçün yaradılan ümumilikdə 523 seçki
məntəqəsində azad və sərbəst şəkildə səs verdilər.
Milli
Məclisə seçkilərdə də bəzi seçki dairələri və məntəqələri üzrə seçicilərin
sayının təmsilçilik normasına uyğunlaşdırılması, eləcə də seçicilərin və digər
seçki subyektlərinin hüquqlarının həyata keçirilməsinə daha səmərəli və rahat
şərait yaradılması istiqamətində məqsədyönlü iş aparıldı. Seçki Məcəlləsinin
tələblərinə əməl etməklə 4 seçki dairəsi üzrə 13 yeni seçki məntəqəsi
yaradıldı. Eyni zamanda hər bir seçki dairəsi və məntəqəsinin dislokasiyası,
seçki məntəqələri üzrə seçicilərin sayı, dairə və məntəqə seçki
komissiyalarının tərkibi barədə və digər bu kimi məlumatlar MSK-nın internet
səhifəsində yerləşdirilərək ictimailəşdirildi.
Seçki komissiyalarının fəaliyyətinin monitorinqi
Milli Məclisə seçkilərə hazırlıqla əlaqədar MSK dairə və məntəqə
seçki komissiyalarının fəaliyyəti və təchizatı ilə bağlı qısa müddət ərzində
müvafiq monitorinq apardı və bu istiqamətdə lazımi addımlar atdı. Belə ki, əldə
olunan nəticələrin təhlili əsasında mövcud prioritetlər müəyyənləşdirildi və
Komissiya bu istiqamətləri əhatə edən layihələr işləyib hazırlayaraq öz fəaliyyət
proqramına daxil etdi. Bütün bunlarla yanaşı, aşağı seçki komissiyaları lazımi
çap materialları, seçki günü istifadə olunması və sənədlərin təhlükəsiz nəqli
üçün avadanlıqlar və digər lazımi vasitələrlə təmin olunaraq seçki gününə tam
hazır vəziyyətə gətirildi.
Qeyd
etmək lazımdır ki, Azərbaycanda 2018-ci ildən etibarən vətəndaşlara verilən və
geniş yayılan yeni nəsil şəxsiyyət vəsiqəsindən istifadə edən seçicilərin səs
verərkən qanunvericiliklə tələb olunan məlumatlarının yoxlanılması məqsədilə
sözügedən elektron məlumatın daşıyıcısı olan çiplərin oxunması üçün məqbul
sayılan qurğulardan 2019-cu il bələdiyyə seçkilərində istifadə təcrübəsi
nəzərdən keçirildi, qurğuların sazlığı vəziyyəti yoxlanıldı və bu istiqamətdə
lazımi əlavə addımlar atıldı. Nəticədə yeni nəsil şəxsiyyət vəsiqəsinə malik
seçicilər bələdiyyə seçkilərində olduğu kimi Milli Məclisə seçkilərdə də
rahatlıqla öz səsvermə hüquqlarından istifadə etdilər.
Seçkilərin normativ-hüquqi bazası
MSK
Konstitusiyanı və Seçki Məcəlləsini öz fəaliyyətində rəhbər tutan təşkilat kimi
Milli Məclisə seçkilərin də yüksək səviyyədə təşkili, azad və ədalətli
keçirilməsi üçün normativ-hüquqi bazanın daha təkmil işlənib hazırlanması
prosesini diqqət mərkəzində saxladı, bu istiqamətdə məqsədyönlü iş apardı və
qəbul etdiyi bütün normativ xarakterli sənədlərdə – təlimat, izah və qaydalarda
lazımi düzəlişlərin edilməsi barədə müvafiq qərarlar qəbul etdi. Aşağı seçki
komissiyaları üzvlərinin, həmçinin digər seçki iştirakçılarının
maarifləndirilməsini həyata keçirmək, seçki qanunvericiliyinin müddəalarının
peşəkarcasına icrasını, seçki prosesi ilə bağlı biliklərin artırılmasını təmin
etmək üçün müvafiq dəyişikliklərlə MSK tərəfindən qəbul olunan təlimat, izah və
qaydalar da daxil olmaqla, ümumilikdə 48 normativ xarakterli sənəd 16 toplu
şəklində nəşr edildi, aşağı seçki komissiyalarına və maraqlanan seçki
subyektlərinə paylanıldı. Bütün normativ hüquqi sənədlər, Azərbaycan və ingilis
dillərində MSK-nın internet səhifəsində də yerləşdirildi.
Beynəlxalq əməkdaşlıq çərçivəsində görüşlər
MSK beynəlxalq
və xarici təşkilatlarla sıx əməkdaşlıq şəraitində fəaliyyət göstərir və bu əlaqələr
çərçivəsində vaxtaşırı görüşlər keçirilir, qarşılıqlı səfərlər təşkil olunur və
seçkilərlə əlaqədar birgə layihələrin icrası ilə bağlı mümkün perspektivlər
müzakirə edilir. Milli Məclisə seçkilər ərəfəsində MSK sədrinin seçkilərin
müşahidəsinə qatılan ATƏT və Avropa Şurasının Parlament Assambleyaları, MDB
Parlamentlərarası Assambleyası, Türkdilli
Ölkələrin Parlament Assambleyası (TÜRKPA), ATƏT/DTİHB-nin Seçki Müşahidə
Missiyası, MDB Müşahidə Missiyası, Şanxay Əməkdaşlıq Təşkilatı, Türk Şurası,
müxtəlif ölkələrin parlamentlərinin nümayəndə heyətləri, Türkiyə, Rumıniya,
Belarus, Litva, Bosniya və Herseqovina, Qırğız Respublikası ali seçki
qurumlarının rəhbərləri, həmçininRusiya, Latviya, Bolqarıstan, Serbiya, Ukrayna, Qazaxıstan, Gürcüstan,
Özbəkistan, Moldova, Türkmənistan, Monteneqro, İndoneziya, Maldiv MSK-larının rəsmiləri
və digərləri ilə görüşləri keçirildi. Respublikada fəaliyyət göstərən Seçki
Müşahidə Missiyalarının təmsilçiləri ilə müxtəlif səviyyələrdə mütəmadi baş
tutan görüşlərdə seçkilərə hazırlıqla bağlı fikir mübadiləsi aparılır və maraq
doğuran sahələr üzrə məsələlər müzakirə olunurdu. MSK yerli və beynəlxalq QHT-lərlə
də müxtəlif layihələr çərçivəsində yaxından əməkdaşlıq edirdi.
Seçki subyektləri üçün maarifləndirmə layihələri
Seçkilərin
milli qanunvericiliyə və müasir beynəlxalq normalara uyğun hazırlanıb
keçirilməsi üçün reallaşdırılan genişmiqyaslı layihələr mühüm əhəmiyyətə malik
idi. Azərbaycan Respublikası Prezidentinin "Azərbaycan Respublikasında insan
hüquq və azadlıqlarının müdafiəsinin səmərəliliyini artırmaq sahəsində Milli
Fəaliyyət Proqramının təsdiq edilməsi haqqında” 27 dekabr 2011-ci il tarixli
Sərəncamına əsasən Komissiya tərəfindən müxtəlif istiqamətləri əhatə edən
layihələri özündə cəmləşdirən maarifləndirmə proqramı hazırlandı və beynəlxalq
müşahidəçilərin, KİV nümayəndələrinin birbaşa iştirakı ilə həyata keçirildi.
Avropa Şurasının Bakıdakı nümayəndəliyi ilə birgə
layihə çərçivəsində KİV üçün tədbir
Milli
Məclisə seçkilərlə əlaqədar ilk maarifləndirmə tədbiri MSK-nın Avropa Şurasının
Bakıdakı nümayəndəliyi ilə birgə layihəsi çərçivəsində baş tutdu. Yanvarın
16-da Bakı şəhərində "Seçkilərin mediada işıqlandırılması” mövzusunda keçirilən
və bərabər seçkiqabağı təşviqatın təmin olunmasında KİV-in rol və vəzifələrinə
həsr olunan informasiya sessiyasında MSK sədri, Azərbaycan Respublikası
Prezidenti Administrasiyasının rəsmisi, Avropa Şurasının Bakıdakı
nümayəndəliyinin rəhbəri, Milli Televiziya və Radio Şurasının sədri, Mətbuat
Şurasının sədri, eləcə də müxtəlif KİV-in rəhbərləri və təmsilçiləri iştirak
etdi. 60-a yaxın media qurumunun qatıldığı tədbirdə dövlət qurumlarının və
diplomatik missiyaların nümayəndələri, beynəlxalq və yerli ekspertlər də
iştirak etdilər. Tədbirdə MSK təmsilçisi və beynəlxalq ekspertlər tərəfindən
seçkinin mediada işıqlandırılması sahəsində Azərbaycan qanunvericiliyi və
təcrübəsi, Avropa Şurası standartları və gender bərabərliyi kontekstində
seçkinin mediada işıqlandırılması mövzularında edilən çıxış və təqdimatlar
iştirakçılar tərəfindən maraqla qarşılandı və ətraflı müzakirələrlə müşayiət
olunan sessiya KİV nümayəndələrinin maarifləndirilməsinə töhfə verdi.
Seçkilərlə bağlı müraciətlərə baxılmasına həsr
olunan seminarlar
MSK-nın maarifləndirmə proqramı çərçivəsində yanvarın 18-i paralel şəkildə
eyni gündə Bakı, Gəncə, Sumqayıt, Naxçıvan, Şəki və Masallıda keçirilən
regional seminarlar Milli Məclisə seçkilərdə seçki hüququnun pozulması ilə
bağlı müraciətlərə baxılmasına həsr olundu. Layihə Milli Məclisə seçkilərdə vətəndaşların
seçki hüquqlarını pozan hərəkətlərdən (hərəkətsizlikdən) və qərarlardan şikayətlərin
araşdırılması məqsədi ilə dairə seçki komissiyaları nəzdində fəaliyyət göstərən
ekspert qrupu üzvlərinin məlumatının artırılması, bilik, bacarıq və işgüzar vərdişlərinin
daha da təkmilləşdirilməsi məqsədi daşıyırdı. Seminarlar zamanı MSK-nın ekspert
qrupu üzvlərinin aidiyyəti üzrə müxtəlif mövzularda çıxış və məruzələri dinlənildi,
seçki hüquqlarının pozulması iddiası ilə daxil olan müraciətlərlə bağlı qarşıya
çıxan məsələlər, şikayət və müraciətlərin xarakteri, ekspert qrupu üzvlərinin həyata
keçirəcəyi tədbirlərin ardıcıllığı, qərarların qəbulu və tərtib olunması, eləcə
də digər mühüm məqamlar təqdimatlar vasitəsilə ətraflı şəkildə izah edildi.
Ümumilikdə dairə seçki komissiyalarının 375 ekspert qrupu üzvünü əhatə edən tədbirlərin
praktiki hissəsində, həmçinin kazuslar üzrə fərqli şikayət və müraciət nümunələri
nəzərdən keçirildi, müvafiq seçki komissiyalarının həmin şikayətlərə dair qərarlarının
qəbul edilməsi məsələlərinə baxıldı, müxtəlif mövzular ətrafında müzakirələr
aparıldı və iştirakçıları maraqlandıran suallar cavablandırıldı.
Seçki mübahisələrinin həllinə dair seminar-müşavirələr
Milli
Məclisə seçkilərdə reallaşdırılan mühüm maarifləndirmə layihələrindən biri MSK-nın Ali Məhkəmə və apellyasiya
məhkəmələri ilə birgə layihəsi çərçivəsində keçirilən və seçki mübahisələrinin
məhkəmə qaydasında həllinə həsr olunan regional seminarlar oldu. Yanvarın 22-də
Bakıda, 24-də isə eyni vaxtda Gəncə, Naxçıvan, Şəki və Şirvanda
gerçəkləşdirilən tədbirlərin başlıca hədəfi seçki mübahisələrinin həlli
istiqamətində dairə seçki komissiyalarının məlumatının artırılması, bununla
bağlı görülən işlərin effektivliyinin gücləndirilməsi və vətəndaşların seçki
hüquqlarının daha səmərəli təmin edilməsi idi. Bakı şəhərində baş tutan
layihənin açılışı və ilk seminar-müşavirə MSK sədrinin giriş nitqi ilə başladı,
sonra tədbirdə Ali Məhkəmənin hakimi, Bakı və Sumqayıt Apellyasiya
Məhkəmələrinin sədrləri çıxış etdilər. MSK üzvləri və Katibliyin aidiyyəti
struktur bölmələrinin əməkdaşları, region üzrə apellyasiya məhkəmələrinin sədr
və hakimləri, eləcə də dairə seçki komissiyaları sədrlərinin iştirakı ilə
keçirilən tədbirlərdə MSK, Ali Məhkəmə və regional apellyasiya məhkəmələrindən
olan təmsilçilərin seçki mübahisələrinin məhkəmə qaydasında həllinə dair
müxtəlif mövzularda təqdimat və çıxışları dinlənildi.
Aşağı seçki komissiyalarının üzvləri üçün
treninqlər
MSK dairə və
məntəqə seçki komissiyaları üzvlərinin bilik, bacarıq və peşəkar vərdişlərinin
gücləndirilməsində vacib rolu olan treninqlərə də xüsusi diqqət ayırdı. İki mərhələli
treninq layihəsinin "Trenerlər üçün treninq” adlı birinci mərhələsi 23-26
yanvar tarixlərində Bakı şəhərində keçirildi. Hər seçki dairəsindən iki təmsilçi
olmaqla, dairə seçki komissiyalarının ümumilikdə 250 yerli treneri bu mərhələdə
seçki məntəqələrinin səsverməyə hazırlanması, səsvermə prosesi, seçki günü müstəsna
hallar, səslərin sayılması və səsvermənin nəticələri haqqında rəsmi
protokolların doldurulması da daxil olmaqla, bütün seçki günü prosedurları barədə
aydın və müfəssəl məlumat əldə etdilər. Seçki günü prosedurlarının əyani şəkildə
səhnələşdirilməklə nümayiş etdirilməsi və mövzuların praktiki məşğələlərlə izah
edilməsi treninqlərin keyfiyyət və səmərəliliyini daha da yüksəltdi.
Layihənin
məntəqə seçki komissiyalarının üzvləri üçün təşkil olunan ikinci mərhələsi
yanvarın 27-dən başladı və seçki dairələri üzrə məntəqə seçki komissiyalarının
sayına müvafiq olaraq bir həftə davam etdi. MSK-nın Treninq qrupu tərəfindən
hazırlanan cədvələ əsasən 36 nəfərədək aşağı seçki komissiyası üzvünün iştirakı
ilə kiçik qruplar şəklində və tamamilə praktiki formada keçirilən təlimlərdə
bütün iştirakçılara MSK tərəfindən hazırlanan ”Seçki günü üçün yaddaş”
kitabçası, səsvermənin nəticələri haqqında boş protokol nümunəsi, bir sıra
digər zəruri material və vəsaitlər təqdim olundu. Treninq layihəsi, ümumilikdə
32 000-dən artıq aşağı seçki komissiyası üzvünü seçki günü prosedurları ilə
bağlı maarifləndirdi və onların fəaliyyətini daha da təkmilləşdirdi.
Daxili İşlər Nazirliyi ilə birgə polis üçün regional
seminar-müşavirələr
MSK
Daxili İşlər Nazirliyi ilə birgə yanvarın 25-dən fevralın 1-dək Gəncə, Şəki,
Şirvan və Bakıda müvafiq olaraq polis əməkdaşları üçün regional seminar-müşavirələr
keçirdi. Layihə Milli Məclisə seçkilərlə əlaqədar seçki prosesində polisin
xidməti fəaliyyətinin daha da təkmilləşdirilməsi məqsədi daşıyırdı.
Seminar-müşavirələrdə MSK üzvləri, Katibliyin təmsilçiləri və Daxili İşlər
Nazirliyinin müvafiq qurumlarının nümayəndələrinin təqdimatları dinlənildi.
Çıxış edənlər öz məruzələrində insan hüquqlarının qorunması, seçki
qanunvericiliyi, səsvermə prosesi, onun mərhələləri və müddətləri, seçki kampaniyası dövründə və səsvermə günü ictimai
asayişin təmin edilməsi ilə bağlı polis əməkdaşlarının hüquq və vəzifələri,
səsvermədən sonrakı dövrdə seçki bülletenlərinin və digər seçki sənədlərinin
dairə seçki komissiyasına və MSK-ya gətirilməsi zamanı təhlükəsizlik tədbirlərinin
görülməsindən bəhs etdilər. Tədbir iştirakçılarına MSK-nın Daxili İşlər
Nazirliyi ilə birgə hazırladığı polis əməkdaşlarının Milli Məclisə seçkilərdə
rol və vəzifələrinə dair yaddaş kitabçası da təqdim olundu.
Ədliyyə Nazirliyinin Penitensiar xidməti ilə birgə
tədbir
Milli
Məclisə seçkilərlə əlaqədar çoxsaylı maarifləndirmə layihələrindən biri də
yanvarın 31-də Ədliyyə Nazirliyinin Penitensiar xidməti ilə təşkil olundu.
Penitensiar xidmətin rəhbərliyinin, MSK təmsilçilərinin, Xidmətin Baş
idarəsinin və cəzaçəkmə müəssisələrinin əməkdaşlarının iştirak etdiyi
seminar-müşavirə qapalı müəssisələrdə Milli Məclisə seçkilərin təşkili və
səsvermənin keçirilməsi ilə bağlı məsələlərə həsr olundu. Tədbirdə MSK
təmsilçiləri tərəfindən Milli Məclisə seçkilərə hazırlıq, penitensiar
müəssisələrdə seçkilərin qanunvericiliyin tələblərinə uyğun keçirilməsi və
səsvermə günü prosedurları barədə geniş məlumat verildi, iştirakçıları
maraqlandıran məsələlərə aydınlıq gətirildi.
İnformasiya texnologiyaları üzrə mütəxəssislər üçün praktiki
seminarlar
Dairə
seçki komissiyalarının informasiya texnologiyaları üzrə mütəxəssisləri
üçün 1-2 fevral tarixində keçirilən
seminarlar da vacib maarifləndirmə tədbiri idi. Seçki günü məlumatlarının operativ
şəkildə ictimailəşdirilməsi və beləliklə şəffaflığın bu mərhələdə də təmin
edilməsinə həsr olunan seminarlar zamanı informasiya texnologiyaları üzrə
mütəxəssislərə Dövlət Avtomatlaşdırılmış İnformasiya Sisteminin ümumi
fəaliyyəti və yenilənərək daha da təkmilləşdirilən imkanları barədə aydın və
ətraflı məlumat verildi. Tədbir çərçivəsində iştirakçılara sistem üzərindən
tətbiq olunan proqram təminatlarından, habelə Milli Məclisə seçkilər günü
seçicilərin fəallığı ilə yanaşı, səsvermənin nəticələrinə dair protokol
məlumatlarının MSK-ya birbaşa ötürülməsi üçün xüsusi proqram modullarından
praktiki məşğələlərlə test rejimində işləmək imkanı yaradıldı və onları
maraqlandıran suallar əyani şəkildə izah olundu.
Seçici maarifləndirmə layihələri
Milli Məclisə
seçkilərdə seçicilərin maarifləndirilməsi MSK-nın daim diqqət mərkəzində oldu və
bu istiqamətdə intensiv şəkildə bir sıra layihələr gerçəkləşdirildi. Seçicilərin
adlarının seçici siyahısında yoxlanılması, seçki prosesi və səsvermə proseduru
barədə məlumatlandırılma, eləcə də seçkilərdə iştiraka çağırış məqsədi ilə MSK
müxtəlif platformalardan istifadə etməklə intensiv təşviqat kampaniyası apardı
və KİV ilə bu istiqamətdə sıx əməkdaşlıq etdi. Həmçinin seçici siyahılarında
adların yoxlanması, MSK-nın internet səhifəsi, qaynar xətti və s. məlumatlandırma
və digər xarakterli çoxsaylı çağırış plakatı hazırlanaraq əhalinin xüsusilə sıx
məskunlaşdığı və asanlıqla görünə bilən yerlərdə asıldı. Bütün bunlarla yanaşı,
Seçki Məcəlləsinin tələbinə əsasən seçicilərin səs verəcəkləri seçki məntəqəsinin
ünvanı, səsvermənin yeri və vaxtı, səsvermə prosesində istifadə olunan şəxsiyyəti
təsdiq edən sənədlərin siyahısı haqqında, səsvermə qaydaları və s. bu kimi
maarifləndirmə xarakterli məlumatları özündə əks etdirən bildirişlər hazırlandı,
qanunvericilikdə nəzərdə tutulan müddətdə və qaydada seçicilərin sayına uyğun
çap edilərək seçicilərə paylanıldı.
MSK-nın
seçici maarifləndirmə proqramı çərçivəsində yuxarıda qeyd olunan mövzularla
bağlı hazırladığı 5 video və audio çarx da respublikada fəaliyyət göstərən
televiziya və radio kanallarında mütəmadi şəkildə yayımlandı, o cümlədən
Komissiyanın rəsmi internet səhifəsində və sosial şəbəkələrdə yerləşdirildi.
MSK tərəfindən
həyata keçirilən maarifləndirmə proqramının əhəmiyyətli bir hissəsi də gəncləri
əhatə etdi. Gənclərin maarifləndirilməsi və prosesə cəlb olunması istiqamətində
seçki kampaniyasına start verilməsindən başlayaraq atılan addımlar Milli Məclisə
seçkilərdə onların öz innovativ potensiallarından geniş istifadə edə bilmələri
üçün hərtərəfli imkan yaratdı. Televiziya və radio kanalları vasitəsilə MSK-nın
mütəmadi şəkildə yayımlanan audio və video çarxları bütün ölkə elektoratı ilə
yanaşı, gənclərin məlumatlandırılmasında əhəmiyyətli rol oynadı. Gənclərin fəallığının
artırılmasına yönələn bu kimi tədbirlərin nəticəsi idi ki, namizəd qismində
qeydə alınaraq seçkilərə qatılanların təqribən 45 faizdən çoxunu yaşı 40-a qədər
olan passiv seçki hüququna malik Azərbaycan vətəndaşları təşkil etdi.
Gənclərin
seçki prosesinə daha fəal şəkildə cəlb edilməsi məqsədilə Azərbaycan
Respublikasının Gənclər və İdman Nazirliyi ilə birgə də bir sıra layihələr gerçəkləşdirildi.
MSK-nın dəstəyi ilə Bakı şəhərini və respublikanın əksər rayonlarını əhatə edən
genişmiqyaslı tədbirlərdə iştirakçılara seçki hüququ, Milli Məclisə seçkilərə
hazırlıq, səsvermə günü prosedurları və s. məsələlər barədə ətraflı məlumat
verildi və gəncləri maraqlandıran suallar cavablandırıldı. Qeyd edək ki, Milli Məclisə seçkilərdə 6 189 gənc ilk dəfə səsvermə
hüququ əldə etmişdi.
MSK-nın təşəbbüsü
ilə, seçki günü – fevralın 9-da 18 yaşı tamam olmaqla aktiv seçki hüququ əldə
edən 99 gənc üçün "İlk dəfə səs verən seçici” layihəsi çərçivəsində xüsusi təbrik
kartları hazırlandı və səs verərkən həmin gənclərə təqdim edilməsi təmin
olundu.
Seçici
maarifləndirmə proqramı çərçivəsində müsəlman şərqində ilk dəfə seçki hüququ
qazanan Azərbaycan qadınlarının Milli Məclisə seçkilərdə fəallığının daha da
yüksəldilməsinə yönələn layihələr də gerçəkləşdirildi. MSK-nın televiziya və
radio kanallarında nümayiş etdirdiyi video və audio çarxlarla yanaşı, KİV-də öz
əksini tapan bu səpkili çoxsaylı məlumatlar seçkilərdə qadınların aktivliyinin
artmasına əhəmiyyətli töhfə verdi.
Fiziki məhdudiyyətləri
olan seçicilər üçün imkanlar
Azərbaycanda
keçirilən seçkilərdə bütün seçici qrupları ilə yanaşı görmə, eşitmə və hərəkət
qabiliyyəti məhdud olan seçicilərin də seçki prosesində sərbəst iştirakının təmin
olunması üçün müxtəlif layihələr gerçəkləşdirilir ki, bütün bunlar bu qəbildən
olan seçicilərin də cəmiyyətə fəal inteqrasiyası və onların cəmiyyətin digər təbəqələri
ilə bərabər imkanlar əldə etməsinə hədəflənir.
Milli Məclisə
seçkilərdə gözdən əlil seçicilərin səs verməsi üçün seçki bülletenindəki məlumatların
Brayl əlifbası ilə əks olunduğu trafaretlər hazırlandı və hər seçki məntəqəsi
bu trafaretlərlə təmin edildi. Seçki günü gözdən əlil seçicilər həmin trafaretlərdən
istifadə etməklə heç bir yardıma ehtiyac duymadan sərbəst şəkildə istədikləri
namizədə səs verdilər. Qeyd etmək lazımdır ki, bu praktika Azərbaycanda keçirilən
seçkilərdə 2003-cü ildən tətbiq olunur.
Eşitmə
qabiliyyəti məhdud olan seçicilərin məlumatlandırılması məqsədi ilə MSK-nın
bütün video-çarxları alt yazılı hazırlandı ki, bu da həmin qəbildən olan
seçicilərin maarifləndirilməsinə əhəmiyyətli töhfə verdi.
Hərəkət
qabiliyyətində məhdudiyyətlər olan seçicilərin sərbəst şəkildə seçki məntəqəsinə
daxil olaraq səs vermələri üçün isə panduslardan istifadə olundu. Respublika
üzrə müvafiq qurumlarla birlikdə aparılan araşdırmalar nəticəsində 1 389 məntəqədə
hərəkət qabiliyyəti məhdud seçicilərin olduğu müəyyən edildi, həmin məntəqələrdə
sözügedən seçicilərin maneəsiz hərəkəti üçün panduslar quraşdırılaraqmünasib şərait yaradıldı.
Bütün
qeyd edilənlərlə yanaşı, Seçki Məcəlləsinin tələbinə əsasən, seçki günü
səhhətinə görə və ya digər üzrlü səbəblərdən səsvermə otağına gələ bilməyən
seçicilərin daşınan seçki qutusu ilə səs vermələri də təmin olundu.
Maarifləndirmə xarakterli əyani vəsaitlər
Milli Məclisə
seçkilər təyin edildikdən sonra qanunvericilikdə nəzərdə tutulan əsas hərəkət və
tədbirlərin ardıcıl və keyfiyyətlə həyata keçirilməsi, seçki subyektlərinə
metodiki yardım göstərilməsi və onların seçki prosesindəki fəaliyyətlərinin
asan-laşdırılması məqsədi ilə MSK Təqvim Planı təsdiq etdi. Təqvim Planı çap
olunub aşağı seçki komissiyalarına paylanıldı, eləcə də bütün seçki subyektlərinin
asanlıqla əldə etmələrindən ötrü Azərbaycan və ingilis dillərində MSK-nın rəsmi
internet səhifəsinə qoyuldu.
Milli Məclis
üzvlüyünə seçilmək niyyətində olan vətəndaşların passiv seçki hüquqlarının
reallaşdırılması üçün onlara metodiki yardım göstərmək və fəaliyyətlərinin daha
da asanlaşdırılmasına imkan yaratmaq məqsədilə MSK "Deputatlığa namizədlər üçün
yaddaş kitabçası” hazırladı. Nəşrdə deputatlığa namizədliyin irəli sürülməsi və
qeydə alınması ilə bağlı atılası addımlar, qeydə alınmış deputatlığa namizədlərin
hüquq və vəzifələri barədə ətraflı məlumat verilirdi. Yaddaş kitabçası aidiyyəti
üzrə çatdırılması üçün aşağı seçki komissiyalarına və digər maraqlı seçki
subyektlərinə paylanıldı, həmçinin Komissiyanın internet səhifəsində yerləşdirildi.
MSK seçki
subyektlərinin maarifləndirilməsi proqramı çərçivəsində məntəqə seçki
komissiyalarının üzvlərini seçki günü prosedurları ilə bağlı daha ətraflı məlumatlandırmaq
məqsədi ilə "Seçki günü üçün yaddaş” kitabçası nəşr etdirdi. Kitabçada seçki
günü məntəqə seçki komissiyaları üzvlərinin rol və vəzifələri, məntəqənin
açılması, səsvermə saatlarında tədbirlər, məntəqənin bağlanması, səslərin
hesablanması və səsvermənin nəticələrinə dair yekun protokolun doldurulması ətraflı
şəkildə izah olunurdu. Seçki Məcəlləsinin müddəaları və MSK-nın qəbul etdiyi təlimat,
izah və qaydalar əsasında hazırlanan yaddaş kitabçası aşağı seçki komissiyaları
üzvlərinə və əldə etmək istəyən seçki subyektlərinə çatdırılması üçün aidiyyəti
ünvanlara paylanıldı, habelə Komissiyanın internet səhifəsində
yerləşdirildi.
Milli Məclisə
seçkilərdə müşahidəçilərin maarifləndirilməsi məqsədi ilə "Müşahidəçilər üçün
yaddaş” kitabçası çap etdirildi. Nəşrdə müşahidə aparılmasının prinsipləri əks
olunur, eyni zamanda, müşahidəçilərin hüquq və vəzifələri izah edilirdi.
Kitabçada müşahidəçilərin riayət etməli olduğu, həmçinin onlara qanunla qadağan
edilən məsələlər barədə ətraflı məlumatlar yer alırdı. Yaddaş kitabçası Seçki Məcəlləsi
və MSK-nın təsdiq etdiyi normativ xarakterli aktlar əsasında işlənib
hazırlanaraq Azərbaycan, ingilis və rus dillərində çap olundu, MSK-nın veb
saytında yerləşdirildi və beynəlxalq müşahidəçilərə çatdırılması üçün müvafiq
qurumlara, eləcə də yerli müşahidəçilərə paylanması məqsədi ilə DSK-lara,
siyasi partiyalara və müşahidə prosesində iştirak edən digər təşkilatlara təqdim
olundu.
MSK Milli Məclisə
seçkilərdə polis əməkdaşları üçün də yaddaş kitabçası hazırladı. Daxili İşlər
Nazirliyi ilə birgə hazırlanan nəşrdə polis əməkdaşlarının seçkiqabağı təşviqat
dövründə, seçki günü, seçki sənədlərinin daşınması və mühafizəsi prosesində öz
xidməti vəzifələrini yerinə yetirərkən həyata keçirəcəyi tədbirlər, eləcə də
rol və vəzifələri barədə ətraflı məlumat verilirdi. Yaddaş kitabçası polis əməkdaşlarına
çatdırılması üçün aidiyyəti qurumlara və aşağı seçki komissiyalarına
paylanıldı.
"KİV
nümayəndələri üçün yaddaş” kitabçasında KİV-lərin seçki prosesində və
seçkiqabağı təşviqat dövründə hüquq və vəzifələri aydın şəkildə izah edilir,
həmçinin onlara qanunla qadağan edilən məsələlər barədə ətraflı məlumat
verilirdi. Sözügedən yaddaş kitabçası da çap edilərək KİV-lərə paylanıldı,
həmçinin maraqlanan seçki subyektləri MSK-nın Müstəqil Media Mərkəzi vasitəsi
ilə yaddaş kitabçasını əldə etdilər.
İctimaiyyətin
məlumatlandırılması
Milli Məclisə
seçkilərin cəmiyyət üçün böyük maraq kəsb etdiyi nəzərə alınaraq MSK-nın fəaliyyətində
hər zaman olduğu kimi şəffaflıq tam təmin edildi. MSK-nın iclaslarının vaxtı
barədə KİV nümayəndələri əvvəlcədən məlumatlandırıldı, onlar mütəmadi qaydada
MSK-nın tədbirlərinə dəvət olundu və lazımi məlumatlar əldə etdilər. Ölkə ictimaiyyətinin
seçkilərin hazırlanması və keçirilməsi ilə bağlı məlumatlandırılması məqsədi ilə
Milli Məclisə seçkilər təyin olunduqdan sonra MSK tərəfindən mütəmadi qaydada
müxtəlif aktual mövzuları əhatə edən brifinqlər keçirildi, seçkilərlə bağlı
reallaşdırılan bütün layihələr barədə respublikada fəaliyyət göstərən KİV-lərə
məlumatlar çatdırıldı və mətbuat bülletenləri dərc olundu.
Seçkilər təyin
olunduğu gündən komissiyanın iclasları və təşkil edilən tədbirlər barədə mətbuatda
yüzlərlə müxtəlif xarakterli material dərc olundu. Əlavə olaraq KİV-də MSK sədrinin,
Komissiya üzvlərinin, eləcə də Katiblik rəsmilərinin çoxsaylı açıqlamaları əks
olundu. Elektron və çap informasiya vasitələri MSK-nın iclaslarına, təşkil
edilmiş tədbirlərə və qəbul olunmuş sənədlərə
geniş yer ayırdı. Media orqanlarında MSK-nın fəaliyyəti ilə bağlı mətbuat
bülletenləri, açıqlamalar və məqalələr dərc olundu. Ümumilikdə MSK tərəfindən həyata
keçirilən bütün tədbirlər KİV tərəfindən daim geniş işıqlandırıldı.
Seçki Məcəlləsinə
uyğun olaraq, MSK-nın qərarları və təsdiq etdiyi digər normativ-hüquqi sənədlər
"Azərbaycan” qəzetində dərc olundu və MSK-nın internet səhifəsində yerləşdirildi.
Seçki marafonu ərzində İctimai televiziyada hər həftə tamaşaçılar üçün daha
baxımlı vaxtda efirə gedən maarifləndirmə proqramında MSK üzvləri və Katibliyin
əməkdaşları Milli Məclisə seçkilərlə əlaqədar müxtəlif aktual mövzularda çıxış
etdilər ki, bu layihə də seçki prosesi iştirakçılarının hüquqi biliklərinin və
məlumatlarının daha da artırılmasına mühüm töhfə verdi.
Aşağı seçki
komissiyalarının təmsilçiləri KİV-də mütəmadi şəkildə çıxış etdi və onlar öz
müsahibələrində seçki dairəsi çərçivəsində görülən işlər və yerlərdə seçkilərə
hazırlıq prosesləri ilə bağlı seçiciləri məlumatlandırdılar.
Milli Məclisə
seçkilərlə bağlı MSK-nın yaratdığı Müstəqil Media Mərkəzi də ictimaiyyətin
dolğun və operativ məlumatlandırılmasında böyük rol oynadı.
Seçkilər
dövründə məlumatlar onlayn platformalar vasitəsilə də ictimaiyyət üçün əlçatan
idi. Komissiyanın internet səhifəsində (www.msk.gov.az, www.cec.gov.az,
www.infocenter.gov.az) seçkilərlə bağlı bütün məlumatlar mütəmadi olaraq yerləşdirildi.
Azərbaycan Respublikasının Konstitusiyası, Seçki Məcəlləsi, MSK tərəfindən qəbul
olunan bütün təlimat, qayda, izah və qərarlar (Komissiyanın iclaslarından dərhal
sonra) Azərbaycan və ingilis dillərində internet səhifəsinə qoyuldu. MSK-nın fəaliyyəti
ilə əlaqədar, eləcə də əvvəlki seçkilərlə bağlı məlumatlar, daxil olmuş şikayət
və müraciətlərə dair Ekspert qrupu üzvləri tərəfindən verilmiş rəylər və
iclaslardan dərhal sonra isə MSK-nın müvafiq qərarları, habelə iclasa dair
məlumat bülletenləri Azərbaycan və ingilis dillərində səhifədə əks olundu.
Bundan başqa seçki dairələrinin və seçki məntəqələrinin dislokasiyası, seçicilərin
axtarış sistemi, seçicilərin xüsusi naviqasiyalı proqram təminatı vasitəsilə öz
məntəqəsinə gedişi, deputatlığa namizədlər barədə məlumatlar, həmçinin seçki
günü seçki dairələri üzrə seçicilərin fəallığı və lider namizədlər barədə ilkin
məlumatlar, seçki dairələrinin və seçki məntəqələrinin protokol məlumatları,
seçki komissiyalarının tərkibi, ünvanı, əlaqə məlumatları, seçki məntəqələrinin
ünvanı və xəritəsi, seçicilərin siyahısı, seçkiqabağı təşviqatla əlaqədar məlumatlar,
mətbuat bülletenləri və ictimaiyyət üçün maraq kəsb edən digər informasiyalar
da MSK-nın internet səhifəsində ictimailəşdirilmişdi.
Seçkilərlə
bağlı lazım olan bütün məlumatların yerləşdirildiyi və mütəmadi yenilənən
internet səhifəsi seçki prosesi boyunca istifadəçilərin ixtiyarında idi. Onlar
səhifəyə daxil olaraq arzu etdikləri müxtəlif məlumatları əldə edirdilər. Qeyd
etmək lazımdır ki, təkcə səsvermə günü MSK-nın internet səhifəsinə 566 000-dən
artıq baxış oldu. Komissiyanın sosial şəbəkələrdəki səhifələri də seçki kampaniyası boyunca aktiv fəaliyyət
göstərdi və məlumatlar mütəmadi olaraq bu səhifələrdə də yerləşdirildi.
Seçkilərdə aşkarlıq və şəffaflıq
Azərbaycanda
keçirilən seçkilər daim yerli və beynəlxalq ictimaiyyət üçün böyük maraq kəsb
edir, seçkilər mütəmadi olaraq genişmiqyaslı yerli və beynəlxalq müşahidə
missiyaları tərəfindən izlənilir. Müşahidəçilərin qeydiyyatı ilə bağlı Seçki Məcəlləsində
nəzərdə tutulan sadə prosedurlar istənilən şəxsin, yaxud təşkilatın asanlıqla
müvafiq qurumlar tərəfindən akkreditə olunaraq prosesi izləməsinə tam şərait
yaradır ki, bu da bilavasitə şəffaflığın təmin olunmasına imkan verir.
Milli Məclisə
seçkilərdə şəffaflığın təmin olunması üçün MSK başda olmaqla, bütün aidiyyəti
qurumlar tərəfindən lazımi tədbirlər görüldü. Respublikamızda 2008-ci ildən
başlayaraq geniş tətbiq olunan və internet vasitəsilə seçki günü proseslərini
birbaşa izləmə imkanı verən veb-kameralardan istifadə təcrübəsi bu seçkilərdə də
tətbiq edildi və o zaman işğal altındakı ərazilər
istisna olmaqla, bütün ölkə coğrafiyasını əhatə edən 1 000 seçki məntəqəsində
veb-kamera quraşdırıldı. Seçki günü veb-kameralar vasitəsilə internet istifadəçiləri
istər ölkə daxilindən, istərsə xaricdən MSK-nın internet səhifəsinə daxil
olaraq, heç bir qeydiyyat tələb olunmadan səsvermə, səslərin sayılması və nəticələrin
müəyyənləşdirilməsi proseslərini arasıkəsilmədən əvvəldən axıradək canlı
müşahidə edirdilər. Seçki günü veb-kameralara 230 000-ə yaxın baxış oldu ki,
bunların da təqribən 80 faizi ölkə daxilindən, 20 faizi isə ölkə xaricindən həyata
keçirilmişdi.
MSK əvvəlki
illərdə keçirilən seçkilərdə olduğu kimi, müxtəlif statuslu seçki prosesi
iştirakçılarının fəaliyyətinin asanlaşdırılması, onlara hərtərəfli kömək göstərilməsi,
habelə ictimaiyyətin seçkilərlə bağlı dolğun və operativ məlumatlandırılmasına
hədəflənən layihə çərçivəsində Milli Məclisə seçkilərdə də Müstəqil Media Mərkəzi
yaratdı. Seçkilər dövründə fasiləsiz fəaliyyət göstərən Mərkəzdə media təmsilçilərinə
müasir tələblərə uyğun informasiya-kommunikasiya avadanlıqları və yüksək sürətli
internet xidmətindən ödənişsiz istifadəyə tam şərait yaradıldı. Beynəlxalq
(xarici) və yerli müşahidə missiyaları da onlar üçün yaradılan bu imkandan
geniş istifadə edərək, seçki günü və ondan sonrakı günlərdə Müstəqil Media Mərkəzində
mətbuat konfransları keçirdi, seçkilərlə bağlı bəyanat və təəssüratlarını
ictimaiyyətə çatdırdılar. Mərkəzin www.secki-2020.az internet səhifəsi də Azərbaycan,
rus və ingilis dillərində mütəmadi şəkildə fəaliyyət göstərərək, seçki prosesi
ilə bağlı müxtəlif məlumatların, səlahiyyətli şəxslərin və ekspertlərin rəy,
açıqlama və bəyanatlarının, eləcə də foto və video görüntülərin operativ şəkildə
geniş ictimaiyyətə çatdırılmasında əhəmiyyətli rol oynadı.
Seçki
prosesinin böyük sayda müşahidəçi tərəfindən izlənməsi Milli Məclisə seçkilərin
geniş ictimaiyyətin maraq dairəsində olduğunu göstərirdi. Seçkilərdə məşvərətçi
səs hüquqlu komissiya üzvü, səlahiyyətli nümayəndə, vəkil edilmiş şəxs və digər
statusla, ümumilikdə, 90 000-ə yaxın seçki subyekti səsvermə günü məntəqə seçki
komissiyalarının işini müşahidə etmək hüququna malik oldu. Seçkiləri izləmək
üçün 77 790 yerli müşahidəçi qeydiyyatdan keçdi. Bütün respublika ərazisində
müşahidə aparmaq niyyəti ilə MSK-da qeydiyyatdan keçən 4 264 yerli müşahidəçidən1 250 nəfəri 4 qeyri-hökumət təşkilatının,943 nəfər 5 siyasi partiyanın, 2 071 nəfəri isə öz
təşəbbüsü ilə seçkilərdə iştirak edirdi. Dairə seçki komissiyalarında isə 73 526
müşahidəçi akkreditə olunmuşdu ki, bunlardan da 34 152 nəfər 24 siyasi
partiyanı, 1 487 nəfər 16
qeyri-hökumət təşkilatını, 13 099 nəfəri deputatlığa namizədləri, 358 nəfəri
seçicilərin təşəbbüs qrupunu təmsil edir, 24 430 nəfəri isə öz təşəbbüsü ilə
seçkilərin müşahidəsinə qoşulurdu.
Müşahidə
prosesinə 59 beynəlxalq (xarici) təşkilat və 58 ölkəni təmsil edən 883 beynəlxalq
müşahidəçi də qatıldı. Həm yerli, həm də beynəlxalq müşahidəçilər müvafiq lövhəciklər,
seçkilərlə bağlı zəruri metodiki vəsaitlər və digər materiallarla təmin
olunurdu. MSK-nın iclaslarından və həyata keçirdiyi bütün tədbirlərdən əvvəl
KİV nümayəndələri ilə yanaşı, respublikadakı beynəlxalq müşahidə missiyaları,
beynəlxalq (xarici) təşkilatlar və diplomatik nümayəndəliklər də məlumatlandırılaraq
dəvət olunur və onlar bütün iclas və tədbirlərdə iştirak edirdilər.
Milli Məclisə
seçkilərin izlənməsinə heç bir qeydiyyat tələb olunmayan yerlilərlə yanaşı 132
beynəlxalq KİV-in 199 təmsilçisi də qatıldı ki, onlar da dünya ictimaiyyətinin
seçkilərlə bağlı məlumatlandırılmasında mühüm rol oynayırdılar.
Seçki Məcəlləsinin tələbinə uyğun olaraq, exit-poll keçirmək məqsədi ilə MSK-ya ünvanlanan
bütün müraciətlərə Komissiyanın iclaslarında aparılan müzakirələrdən sonra
müsbət reaksiya verildi və Vətəndaşların Əmək Hüquqlarını Müdafiə Liqası
(Amerika Birləşmiş Ştatlarının "AJF&Associates İnc.” təşkilatı ilə
birgə), "Rəy Monitorinq Mərkəzi” Məhdud Məsuliyyətli Cəmiyyəti və "İnsan
Hüquqları XXI Əsr - Azərbaycan” Fondu (Fransa Respublikasının "Opinion Way”
Sosioloji Tədqiqatlar İnstitutu ilə birgə) exit-pollkeçirmək üçün qeydə alındılar. Seçki günü bu qurumlar tərəfindən aparılan
sorğuların nəticələri MSK-nın rəsmi nəticələri ilə, xəta əmsalı nəzərə
alınmaqla, demək olar ki, üst-üstə düşürdü.
Namizədlərin irəli sürülməsi və qeydə alınması
Milli Məclisə
seçkilər təyin edildikdən sonra namizəd qismində seçkiyə qatılmaq niyyətində
olan bütün passiv seçki hüququna malik vətəndaşlar dairə seçki komissiyalarına
müraciət etdi və lazımi sənədləri təqdim etdikdən sonra imza vərəqələri ilə təmin
olundular. MSK tərəfindən dairə seçki komissiyalarına namizədliyin irəli sürülməsi
və qeydə alınması prosesində lazım olan hazır formalar təqdim edilmişdi ki, bu
da prosedurların sadələşdirilməsinə və namizəd qismində iştirak etmək niyyətində
olan vətəndaşların fəaliyyətinin daha da asanlaşdırılmasına imkan yaradırdı.
Deputatlığa namizədlər üçün hazırlanan yaddaş kitabçası da bu işdə mühüm əhəmiyyət
kəsb edirdi. Seçki komissiyaları sənədlərdə olan çatışmazlıqların aradan
qaldırılması istiqamətində daim namizədlərə yardım edir, bu məqsədlə onlara tam
şərait yaradılırdı. Namizədlərin sənədlərinin yoxlanılması prosesi də bütün
maraqlı şəxslər üçün şəffaf şəkildə aparılaraq ictimaiyyətə tam açıq idi.
Siyasi partiyaların və namizədlərin səlahiyyətli nümayəndələri, beynəlxalq
müşahidə missiyalarının təmsilçiləri və KİV nümayəndələri mütəmadi şəkildə sənədlərin
yoxlanmasına dəvət edilərək onlara prosesləri əvvəldən axıradək birbaşa izləmək
və sənədlərlə yaxından tanış olmaq üçün tam şərait yaradıldı.
Ümumilikdə
namizədlərin qeydiyyatı prosesi ictimaiyyətin də geniş maraq dairəsində
olmaqla, seçkilərdə iştirak edən 19 siyasi partiyanın, eləcə də
namizədlikləri öz təşəbbüsü ilə və seçicilərin təşəbbüs qrupu tərəfindən irəli
sürülən çoxsaylı namizədlərin fəallığı ilə keçərək uğurla başa çatdı. Seçki Məcəlləsinin
tələblərinə əsasən lazımi sənədləri dairə seçki komissiyalarına təqdim edərək
125 deputat yeri uğrunda mübarizəni davam etdirmək niyyətində olan 1 676 nəfərdən
1 637-si qeydə alındı ki, bu da Azərbaycanda keçirilmiş parlament seçkilərində
namizədlərin sayı baxımından ən yüksək göstəricilərdən biri idi. Qeydiyyat
prosesi ərzində sənədlərdəki çatışmazlıqlarla bağlı mübahisəli məqamlar seçki
komissiyaları tərəfindən, qanunvericiliyin ruhu nəzərə alınaraq, namizədlərin
xeyrinə həll olunurdu. Məhz bu prinsip əsas götürülərək dairə seçki
komissiyalarının qeydiyyatından imtina etdiyi 9 nəfərin namizədliyi MSK tərəfindən
qeydə alınmışdı. Təqdim etdiyi sənədlərdə ciddi qanun pozuntuları aşkarlanan 39
namizədin isə qeydə alınması qeyri-mümkün olmuşdu. Namizədlərdən 323-ü qeydə alındıqdansonra təşviqat mərhələsində mübarizəni dayandırmaq
qərarına gəldi və yekunda 1 314 namizədin adı seçki bülletenlərinə daxil
edildi. Seçki mübarizəsinə davam edən 1 314 namizədin 246-sı 19 siyasi partiya
tərəfindən, 11-i təşəbbüs qrupları tərəfindən irəli sürülmüş, 1 057 namizəd isə
öz təşəbbüsü ilə seçkilərə qatılmışdı.
Namizədlərin
qeydiyyatı prosesinin gedişi və seçkilərə qatılan namizədlər barədə məlumatlar
MSK-nın rəsmi internet səhifəsində hər kəs üçün açıq platformada
yerləşdirilərək aşkarlıq və şəffaflıq tam təmin olunurdu. Dairə seçki
komissiyalarından xüsusi proqram təminatı vasitəsilə namizədliyin irəli
sürülməsi və təsdiqi, imza vərəqələrinin götürülməsi, qaytarılması və qeydə
alınması da daxil olmaqla, bütün mərhələlər barədə məlumatlar birbaşa MSK-nın
internet səhifəsinə ötürülərək ictimai-ləşdirildi. Statistik göstərici və
qeydlər gündəlik yenilənməklə istər seçki prosesinin iştirakçıları, istərsə də
ictimaiyyətin proses barədə aydın və ətraflı məlumat almasında mühüm rol
oynadı.
Yeri
gəlmişkən, Milli Məclisə seçkilərlə bağlı seçki bülletenlərinin forması və sayı
yanvarın 4-də MSK-nın qərarı ilə təsdiq edildi, yanvarın 27-dən etibarən seçki
bülletenlərinin çapına başlanıldı. Ümumilikdə 5 387 600 seçki bülleteni
beynəlxalq müşahidə missiyalarının, beynəlxalq və xarici qurumların, habelə KİV-in
nümayəndələrinin də iştirakı üçün yaradılan hərtərəfli şəraitdə
qanunvericilikdə nəzərdə tutulmuş müddətdə və qaydada vaxtında çap olundu. Seçki
bülletenləri fevralın 2-dən etibarən səsvermənin nəticələrinə dair dairə və
məntəqə seçki komissiyalarının yekun protokolları ilə birlikdə dairə seçki
komissiyalarına, dairə seçki komissiyalarından isə məntəqə seçki
komissiyalarına paylanıldı. Həmçinin müşahidəçilər və digər maraqlı seçki subyektlərinə
təqdim edilməsi üçün yekun protokolların nümunəsi də, hər birinə 30 nüsxə
olmaqla, məntəqə seçki komissiyalarına verildi.
Seçkiqabağı təşviqat
Milli Məclisə seçkilərdə də seçkiqabağı təşviqat subyektlərinin öz təşviqatlarını
aparmaları üçün qanunvericilikdə nəzərdə tutulan imkanların təmin olunması məqsədi
ilə, qanunvericiliyə uyğun qaydada, MSK başda olmaqla aşağı seçki komissiyaları
və digər əlaqədar qurumlar tərəfindən öz səlahiyyətləri daxilində bütün tədbirlər
görüldü, azad, ədalətli və şəffaf seçkilərin keçirilməsi üçün ölkə ərazisində bərabər
şərtlərə əsaslanan seçkiqabağı təşviqat mühiti yaradıldı.
Namizədlik iddiasında olanlar hətta təşviqat mərhələsi başlamazdan
çox-çox əvvəl - Milli Məclisə seçkilər təyin olunduğu gündən sosial şəbəkələr də
daxil olmaqla, müxtəlif onlayn platformalardan istifadə edərək seçici kütləsinə
xitab etməyə və öz seçki ismarışlarını çatdırmağa başladılar. Onlar bütün seçki
kampaniyası ərzində sosial şəbəkələr, veb-portallar və onlayn media vasitəsilə
heç bir maneə olmadan sərbəst və geniş təşviqat apardılar. Bundan başqa, Seçki
Məcəlləsinin tələblərinə uyğun olaraq, seçkiqabağı təşviqat imkanlarından biri
kimi, bütün ölkə ərazisində 136-sı açıq, 136-sı qapalı olmaqla, ümumilikdə 272
daimi görüş yeri ayrılaraq namizədlərin ixtiyarına verildi. Deputatlığa namizədlər
heç bir icazə tələbi olmadan, sadəcə dairə seçki komissiyalarını məlumatlandırmaqla
həmin yerlərdən ödənişsiz istifadə edərək öz seçiciləri ilə sərbəst şəkildə
seçkiqabağı toplantılarını keçirdilər. Deputatlığa namizədlər daimi görüş yerləri
ilə yanaşı, qanunvericiliklə qadağan edilməyən digər müvafiq yerlərdən də
istifadə edərək öz seçiciləri ilə görüşür, xüsusilə məhəlli toplantılara və
"qapı-qapı dolaşmaq” yolu ilə təşviqata da üstünlük verirdilər. O cümlədən,
seçkiqabağı təşviqat kampaniyası dövründə plakatların və başqa çap materiallarının
yerləşdirilməsi üçün digər yerlərlə yanaşı, seçki komissiyaları tərəfindən məhz
bu məqsədlə quraşdırılan on mindən çox böyük ölçülü məlumat lövhəsi təşviqat
subyektlərinin ixtiyarına verildi. Öz seçki platformalarını seçicilərə
çatdırmaq üçün namizədlər KİV-dən də geniş istifadə imkanı əldə etdilər. Təşviqat
məqsədilə ödənişli efir vaxtı təklif etmiş 40 kütləvi informasiya vasitəsi tərəfindən
namizədlərə təklif olunan qiymət və şərtlər MSK-ya təqdim edildi, bu məlumatlar
maraqlı tərəflərin tanış olması üçün Komissiyanın internet səhifəsində yerləşdirildi
və bütün namizədlər üçün şərtlərin bərabərliyi prinsipi daim nəzarətdə
saxlanıldı.
İnternetin və sosial şəbəkələrin tam azad olduğu, əhalisinin 80 faizdən
çoxu internetdən istifadə imkanından bəhrələnən və onlayn media izləyicilərinin
nəzərəçarpacaq dərəcədə artdığı Azərbaycanda bu seçkilər ərzində namizədlər
xüsusilə elektron məlumat platformalarından – sosial şəbəkələr, veb-portallar və
digərlərindən daha fəal istifadə etməklə öz seçkiqabağı ismarışlarını seçicilərə
çatdırırdılar.
Yanvarın
17-dən start götürən təşviqat kampaniyası siyasi partiyaların və müstəqil
namizədlərin yüksək fəallığı ilə aşkar mübarizə şəraitində keçdi və fevralın
8-i saat 08:00-da başa çatdı.
Seçki günü
Milli Məclisə
seçkilərdə ölkə üzrə bütün 5 573 seçki məntəqəsi səsvermə gününə tam hazır vəziyyətə
gətirildi və seçki günü məntəqələr qanunvericiliyin tələblərinə uyğun olaraq
saat 08:00-da səsvermə üçün açıq elan edildi. Seçicilər seçki məntəqələrinə gələrək
azad və sərbəst şəkildə səs verdilər və seçicilərin 46,84 faizi səsvermədə
iştirak etdi. Seçki Məcəlləsində nəzərdə tutulduğu kimi, gün ərzində 5 dəfə
seçicilərin fəallığı barədə məlumatlar Dövlət Avtomatlaşdırılmış İnformasiya
Sistemi üzərindən xüsusi proqram təminatı vasitəsilə MSK-ya ötürüldü və birbaşa
Komissiyanın internet səhifəsində oturmaqla ictimaiyyətə təqdim olundu. Seçki
günü MSK-nın konfrans zalından birbaşa yayım vasitəsilə ictimaiyyəti seçkilərin
nəticələri barədə məlumatlandırmaq məqsədilə yerli və xarici KİV nümayəndələrinə
canlı efirə bağlanmaq üçün bütün imkanlar yaradıldı. Respublikada fəaliyyət
göstərən bütün telekanallar gün ərzində MSK və aşağı seçki komissiyalarının fəaliyyəti
də daxil olmaqla, seçki prosesini işıqlandırmaq üçün canlı müsahibə və xəbər
buraxılışları yayımladı, MSK-ya daxil olan məlumatların işlənməsində birbaşa
iştirak etdilər.
Seçkilər
sakit atmosferdə və rəvan keçdi, saat 19:00-da seçki məntəqələri bağlandıqdan və
səsvermə başa çatdıqdan sonra isə fasiləsiz olaraq səslərin hesablanmasına
başlanıldı. Yerli və beynəlxalq ictimaiyyətin seçkilərin nəticələri ilə tanış
olması üçün səsvermə başa çatdıqdan bir neçə saat sonra ölkə üzrə 5 573 seçki məntəqəsinin
4 823-dən (təqribən 87%-dən) daxil olmuş məlumatlar əsasında seçki dairələri
üzrə səsvermənin ilkin nəticələri və lider namizədlər haqqında məlumatlar
ictimaiyyətin diqqətinə çatdırıldı. Ölkə üzrə bütün seçki məntəqələrinin
protokol məlumatları səslərin sayılması və nəticələrin müəyyənləşdirilməsi
prosesi başa çatdıqca operativ şəkildə MSK-ya ötürülərək birbaşa Komissiyanın
internet səhifəsində oturmaqla ictimailəşirdi.
Səsvermə
günü MSK-ya heç bir rəsmi müraciət və ya şikayət daxil olmadı. Komissiyanın
qaynar xəttinə və elektron poçt ünvanlarına daxil olan ümumilikdə 300-ə yaxın sorğu və məlumat xarakterli
müraciət isə operativ şəkildə reaksiya verilməklə cavablandırıldı və müvafiq
addımlar atıldı.
Səsvermənin
nəticələrinə dair seçki komissiyalarının protokolları, onlara əlavə edilməli
digər seçki sənədləri ilə birlikdə, qanunla müəyyən olunmuş qaydada və müddətdə
müvafiq yuxarı seçki komissiyalarına çatdırıldı.
Müraciətlərə baxılması və seçkilərə yekun vurulması
Milli Məclisə seçkilərdə MSK-ya qanunvericiliyin tələbinə uyğun
qaydada səsvermə gününədək 47, seçki günündən sonra isə bəzi məntəqələrdə səsvermənin
gedişi və nəticələrə dair 122 müraciət daxil oldu. Bütün müraciətlər Seçki Məcəlləsinə
uyğun şəkildə hərtərəfli araşdırılaraq mahiyyəti üzrə qərarlar qəbul edildi.
Şikayətçilərin iştirakı ilə müraciətlərin araşdırılması qanunvericiliyə uyğun
olaraq MSK-nın ekspert qrupunun üzvləri tərəfindən həyata keçirilirdi. Bu zaman
maraqlı tərəflərin cəlb olunması və fərqli statuslu subyektlərin müşahidə
aparmaq arzusu da təmin edilirdi. Araşdırma prosesinin bütün mərhələləri ilə
bağlı məlumatlar (müraciətin daxilolma nömrəsi, tarixi, saatı, müraciət edən şəxsin
məlumatları, müraciətin məzmunu, araşdıran ekspert, araşdırmaya dair ekspert rəyi,
MSK-nın araşdırma ilə bağlı atdığı addımlar və qərarı da daxil olmaqla) Komissiyanın
internet səhifəsində operativ qaydada yerləşdirilir və prosesin şəffaflığı təmin
olunurdu. Müraciət və şikayətlərə baxılmasına dair MSK-nın iclaslarında ekspert
qrupu üzvlərinin araşdırmanın nəticələrinə dair təqdimatı və müraciət edən şəxslərin
iddia və fikirləri dinlənilərək maraqlı tərəflərin iştirakı ilə geniş müzakirə
olunur, araşdırmanın yekununa əsasən qərar qəbul olunurdu. Komissiyanın müraciətlərə
baxılan iclasları da bütün digər iclaslar kimi KİV, beynəlxalq qurumlar və digər
səlahiyyətli subyektlərin iştirakı ilə keçirilirdi.
Dairə seçki
komissiyaları tərəfindən təqdim edilmiş protokollar və onlara əlavə edilən sənədlərin,
MSK-nın qaynar xətt xidmətinə daxil olan müraciət və məlumatların, Komissiyaya
ünvanlanan rəsmi müraciətlərin və sosial şəbəkələrdə yerləşdirilən
materialların tam, şəffaf və hərtərəfli araşdırılması nəticəsində MSK-nın qərarı
ilə 33 saylı Xətai birinci, 35 saylı Xətai üçüncü, 74 saylı Lənkəran kənd və 80
saylı İmişli-Beyləqan seçki dairələri üzrə Milli Məclisə seçkilər etibarsız
sayıldı, ümumilikdə 328 seçki məntəqəsi üzrə səsvermənin nəticələri ləğv
olundu. Seçkilərin hazırlanması, keçirilməsi və nəticələrin müəyyən olunması
zamanı fəaliyyətlərində yol verdikləri nöqsanlara görə 87 seçki məntəqəsi üzrə
məntəqə seçki komissiyaları da buraxıldı.
Milli Məclisə seçkilərlə əlaqədar daxil olan bütün
müraciətlər araşdırıldıqdan və beynəlxalq müşahidəçilərin, xarici qurumların, KİV
nümayəndələrinin, həmçinin ərizəçilərin mütləq əksəriyyətinin də iştirakı ilə
iclaslarda baxılaraq müvafiq qərarlar qəbul edildiyi mərhələ başa çatdıqdan
sonra MSK-nın fevralın 25-də keçirilən iclasında Milli Məclisə seçkilərdə
yekunların müəyyən edilməsi ilə əlaqədar işlər başa çatmış hesab edildi,
səsvermənin ümumi yekunlarına dair MSK-nın yekun protokolu tərtib olundu və
bütün Komissiya üzvləri tərəfindən imzalanaraq təsdiqləndi. Seçki Məcəlləsinin
tələbinə uyğun olaraq, Komissiyanın qərarı ilə Milli Məclisə seçkilərin ümumi
yekunlarına dair MSK-nın Protokolu müvafiq sənədlərlə birlikdə seçkilərin yekunlarının
təsdiq edilməsi üçün fevralın 25-də Azərbaycan Respublikasının Konstitusiya
Məhkəməsinə təqdim olundu. Konstitusiya Məhkəməsi Plenumunun martın 5-də
keçirilən iclasında Azərbaycan Respublikasının Milli Məclisinə 2020-ci il
fevralın 9-da keçirilmiş seçkilərin 121 seçki dairəsi
üzrə nəticələri rəsmi olaraq təsdiq edildi.